22 augusti 2014

Lissabon i höst


Om några veckor är det dags för ytterligare ett kort besök i Lissabon – det tolfte för min del. Den portugisiska huvudstaden kan vara mycket behaglig på höstkanten, en resa dit blir som att förlänga sommaren. Naturligtvis hoppas jag höra bra fado på några ställen under dessa dagar. Om någon läsare av denna blogg har liknande planer och vill slå följe med mig till någon fadokrog, kontakta mig på e-post svenska@telia.com. Resdagar och andra praktiska detaljer kan avhandlas via e-post. Här lägger jag ut några bilder som kanske kan locka.
28:ans spårvagnslinje vid Largo das Portas do Sol, Alfama.

Bokhandeln ligger i Chiado i centrum av Lissabon.

Utsikt från Edvard VII-parken mot Alfama (till vänster), Baixa och Bairro Alto (till höger).

Lissabons karakteristiska kakelfasader ser ut så här i Belém ...

... och så här i Alfama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar